RSS

Hoofdstuk 3: wendingen en zijplots.

07 Okt

Ik heb een weekje overgeslagen. Dit is natuurlijk een doodzonde als dit blog bedoeld is om mezelf te motiveren, maar gek genoeg is er harder aan het boek gewerkt dan aan dit blog. Het begin van hoofdstuk 3 beviel mij niet en riep meer vragen op dan het beantwoordde. Hoofdstuk 3 is ter ziele gegaan, ik ben teruggegaan naar het schrijfplan en heb het hele plan omgegooid tot ik tevreden was over de wendingen en de congruentie in het verhaal door de hoofdstukken heen. Vanzelfsprekend hield dit ook direct in dat hoofdstukken 1 en 2 grondig moesten worden herschreven, dus in feite is dat alles wat ik heb gedaan. Het heeft beide hoofdstukken aanzienlijk verlengd, steviger onderbouwd en als klap op de vuurpijl allemaal puzzelstukjes in elkaar geschoven. Hiermee werd gelijk opgelost dat ik de oorspronkelijke hoofdstukken wat kort vond. Het doel voor volgende week is hoofdstuk 3 afkrijgen, wat met mijn huidige tempo geen enkel probleem moet opleveren. In januari ga ik een maand op vakantie en daar hoop ik het hele boek te herzien en te verbeteren. Dat betekent dat ik in januari klaar wil zijn met de eerste versie van mijn boek. Een tijdselement dat zeker de spanning opvoert.

Om nog meer spanning aan het geheel toe te voegen, heb ik besloten een zijplot te introduceren: ik ga meedoen aan een schrijfwedstrijd voor spannende verhalen. Het begin voor het verhaal staat al op papier en met de richtlijn 3.000 – 6.000 woorden is het een vrij overzichtelijk project om ook op mijn vork te nemen. De deadline voor het spannende verhaal is 30 november, al zal ik zeker niet stoppen met mijn boek. Twee projecten tegelijk, dat moet kunnen. Ik houd jullie op de hoogte, tot volgende week!

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op oktober 7, 2011 in Vooruitgang

 

Tags: , , , , ,

Geef een reactie

 
