RSS

Hoofdstuk 4: Conflicten en onvoorzienigheden

14 Okt

Hoofdstuk 3 is klaar. Voorlopig althans, eerst maar weer verder werken. Het staat steeds steviger, al kom ik nu toe aan een stuk dat ik minder in mijn hoofd heb zitten. Het einde is er al, daar maak ik me geen zorgen over. Ik weet ook wel hoe ik er kan komen. De afgelopen week heb ik wat energie gestoken in research voor het verhaal. Een deel ervan speelt zich af in Wenen. Dat is op zich geen punt van research, ik ben er zelfs al geweest, maar het speelt zich in het Wenen van 1987. Wat blijkt? Er is nogal wat veranderd sinds die tijd. Zo betaalde men toen niet met de euro, maar met de Oostenrijkse schilling. Ik kan daar natuurlijk niet mee rekenen, dus heb ik daar wat dingen over onderzocht.

Het langetermijnplan van januari staat nog steeds. Ik heb mijn deadline gesteld op 9 januari, maandag over 12 weken. Ik hoop een hoofdstuk per week te schrijven. Dat moet goed te doen zijn, een hoofdstuk is ongeveer 2000 woorden en op een goede avond schrijf ik er een goede 1500, de rest van de tijd zit in het uitpluizen van het verhaal en verbanden leggen. Natuurlijk gaat het geschrijf niet alleen in het nieuwe deel zitten, maar schaaf ik ook de andere hoofdstukken wat bij. Ik ben benieuwd hoe dat me afgaat als het er echt meer worden. Het totale aantal woorden staat nu op 5500, voor volgende week ga ik voor 7500.

 
1 reactie

Geplaatst door op oktober 14, 2011 in Vooruitgang

 

Tags: , , , , , ,

Een Reactie op “Hoofdstuk 4: Conflicten en onvoorzienigheden

  1. Alex Boshuizen

    oktober 19, 2011 at 8:40 am

    Hoi Bas,
    Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de uitkomst van dit project.
    Wat je tot nu toe deelt vind ik veelbelovend.
    Ga door, maar geef je studie voorrang🙂

     

Geef een reactie

 
