RSS

Hoofstuk 5: het einde van het begin.

22 Okt

Als ik me niet vergis, is De ontdekking van de hemel ingedeeld in vier delen. Het begin van het begin, het einde van het begin, het begin van het einde en het einde van het einde. Het lijkt zo makkelijk om dat nu als titel te gebruiken, maar de beste man heeft zijn aktes natuurlijk gewoon genoemd naar de functies die ze vervullen. Daar kan ik ook niets aan doen. Mijn eerste deel is klaar en daarmee ben ik gekomen bij het einde van het begin.

Klaar is natuurlijk relatief. Het is alsof het huis gebouwd is, maar nu nog aangekleed en daarna ingericht moet worden. Eerst gaat ik er voor volgende week nog een keer doorheen lezen en met mijn grote vriend de rode pen dansen op papier. Daarna gaat er een ander op dezelfde manier overheen en zo hoop ik een overzicht te krijgen van wat er zoal aan geklust moet worden. Ik weet van mezelf dat ik vrij subtiel schrijf. Het eerste commentaar op de hoofdstukken die ik had doorgelezen, was dat het soms te subtiel is. Nog veel erger: soms zitten dingen alleen in mijn hoofd, zodat ik zelf niet eens zie waar de gaten zitten. Hierom ben ik zo blij dat er anderen naar willen kijken. Ik weet best hoe ik de gaten moet opvullen en hoe ik het moet inrichten, maar als ik alles zelf moet doen, ben ik de enige die het hele verhaal snapt.

Voor volgende week wil ik beginnen aan het tweede deel (van drie). Het speelt zich voor een groot deel af in Wenen, dus ik zal een stel reisgidsen uit de bibliotheek trekken, mijn eigen reis naar Wenen nog eens terughalen door foto’s te kijken en, zeker een grote hulp, Google Maps inschakelen. Ik heb er zelf gelopen dit voorjaar, maar Google Maps helpt me ontzettend goed om de stad weer terug te halen. Voor nu: er staat iets en ik ben er trots op!

Aantal woorden: 7290
Doel volgende week: 8000

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op oktober 22, 2011 in Vooruitgang

 

Tags: , , , , ,

Geef een reactie

 
