RSS

Terugblik Akte I

05 Nov

Dus, wat hebben we tot nu? De eerste vier hoofdstukken zijn aan herziening toe. In dit blog wil ik echter iets laten zien van hoe ik te werk ga. Het boek is in drie delen gedeeld. Op zich niets raars, zeker niet met het soort verhaal dat ik heb. Het eerste deel is voornamelijk introductie. Verschillende personages worden ingeleid en het doel van het verhaal wordt duidelijk. Met andere woorden: ik heb tot nu uitgelegd dat Roodkapje naar haar oma toegaat, dat ze niet van het pad mag en dat er een boze wolf in de bossen rondloopt. Wees niet bang, dit is een voorbeeld.

De hoofdstukken zelf zijn wat flexibeler dan het verhaal, merk ik. Ik had in het eerste deel vijf hoofdstukken in gedachten. Dat zijn er nu vier geworden, maar ik kan me zomaar indenken dat dat later weer verandert. Dit maakt voor mij het beginnen aan deel twee wat lastig, omdat ik daar in eerste instantie acht hoofdstukken voor heb bedacht, maar ik heb nu ervaren dat er zomaar twee tegelijk tot een kunnen worden. De personages zitten nu goed in mijn hoofd, maar nu gaat mijn hoofdpersoon uit haar vertrouwde wereldje weg en ik als schrijver dus ook. Ik ga als het ware met haar mee, ik weet nog niet wat ik tegenkom of hoe het eruit gaat zien, ik weet wel waar ze uiteindelijk terecht komt. Ik vind het bijna net zo spannend als zij, maar ik zie veel meer. Dat scheelt.

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op november 5, 2011 in Overzicht

 

Tags: , , , , ,

Geef een reactie

 
