RSS

Hoofdstuk 8: Op zoek naar geluk in een vreemde wereld

20 Dec

Stroperig langzaam gaat het nu. Het aantal woorden blijft groeien, maar niet in het tempo waarin ik had gewild. Hoofdstuk 6 is af. Althans, voor nu. Ik las laatst dit blog terug en herken heel erg de woorden die ik in hoofdstuk 2 zei: “Van hoofdstuk twee, waar ik niet meer uitkwam, lekker mijn zinnen verzetten naar het derde hoofdstuk heeft me weer wat frisse moed gegeven.” Hoofdstuk twee is inmiddels een hoofdstuk geworden waar ik nog steeds mee aan het schaven ben geraakt, maar ook een hoofdstuk dat voor mijn idee als een van de betere staat. Het wordt nu dus tijd om me te verplaatsen naar hoofdstuk zeven en later de stukjes meer in elkaar te schuiven. Andere dingen die ik heb geleerd van het teruglezen van mijn blog: ik snap niet hoe ik zo naïef kon zijn om een deadline te stellen voor januari. Nog steeds wil ik veel doen in januari, maar ik moet naar Wenen zijn geweest voordat ik ook maar kan denken aan het afmaken hiervan. Ik wil in maart gaan, dan is het precies een jaar geleden dat ik er was. Dit keer veel foto’s maken, observaties doen, in alle achterbuurten rondlopen en rondneuzen in de wereld van mijn hoofdpersonen. Andere tripjes die nog gepland staan (en dus locaties zijn die in het boek terugkomen), zijn Hamburg en Dussen (Noord-Brabant).

Verder heb ik van het teruglezen geleerd hoe, zelfs wanneer het soms lijkt alsof het niet opschiet, ik vanaf 14 oktober tot 20 december toch maar mooi van 5.500 naar 12.235 woorden ben gegaan. Dat is toch ruim een verdubbeling in 2,5 maand. Natuurlijk wil ik soms meer, voor deze post was mijn doel 13.000, maar zo slecht gaat het niet. Ik zit niet ver af van mijn doel deze week, ik zit technisch gezien op 25% van het totale aantal woorden, januari biedt genoeg perspectief en ik heb toch maar mooi twee verhalen voor schrijfwedstrijden tussen het schrijven van de hoofstukken door gepropt (3.000 woorden per stuk, als ik die er dan bij optel, sta ik toch mooi op 18.235). Doelstelling voor 7 januari: 14.000 woorden. Rustig aan met Kerst🙂

Dit is trouwens wat er gebeurt als je door Wenen loopt op basis van geheugen, Google maps en verbeelding:

“Als ze doorliep in de richting waar de trein was opgehouden, moest ze op een gegeven moment vanzelf de Ringstrasse oplopen. Die Ringstrasse had voor altijd het doel moeten zijn van toeristen in Wenen, het hoogtepunt voordat je in het rommelige centrum terecht kwam. De weg erheen had weinig van een hoogtepunt. Een lange straat met aan weerszijden toeristische lokpleisters, al dan niet aanlokkelijk, leidde richting het centrum. “

 
1 reactie

Geplaatst door op december 20, 2011 in Vooruitgang

 

Tags: , , , , , , , ,

Een Reactie op “Hoofdstuk 8: Op zoek naar geluk in een vreemde wereld

  1. Alex Boshuizen

    december 21, 2011 at 7:30 am

    Gewoon doorgaan Bas.
    En ondertussen niet vergeten aan je studie te werken.

     

Geef een reactie

 
