RSS

Hoofdstuk 12: Goed, waar was ik?

11 Feb

Ik ben terug in Nederland en eindelijk kan ik mijn woordental berekenen op een correcte manier. De uitslag is een totaal van 19.532. Ik zie dat ik drie weken achter elkaar de doelstelling van 20.000 woorden heb neergezet, dus ik ben blij dat dat bij deze ongeveer is gelukt. Hierin zijn nog niet alle wijzigingen doorgevoerd die ik op papier met mijn rode pen al heb aangebracht. Schrijven is schrappen, maar in deze fase van het proces zijn er veel wijzigingen die juist meer werk tot gevolg hebben. Dat betekent niet dat er geen keuzes gemaakt worden.

In mijn tijd in het buitenland heb ik me ook ingelezen in andere boeken over schrijven. Hierdoor wil ik mezelf op een hoger niveau tillen en ook dit weblog (nog) serieuzer nemen. Dit blijkt (jawel, toch?) uit het feit dat ik nu reeds vier weken onafgebroken een wekelijkse update schrijf, maar ik heb ook veranderingen in het proces zelf aangebracht. Schrijven doe ik nu  een half uur per dag, onafhankelijk van inspiratie, zin of andere randzaken. In een half uur kan ik ongeveer 500 woorden typen, dus mijn wekelijkse doel moet hieraan gelinkt 3.500 woorden per week omhoog gaan. Voor volgende week is dat 23.000 woorden totaal. Nu echt.

PS. Ik ben ook klaar met de herziene versie van een spannend kort verhaal voor een schrijfwedstrijd. Meer informatie volgt later.

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op februari 11, 2012 in Overzicht, Vooruitgang

 

Tags: , , ,

Geef een reactie

 
