RSS

Hoofdstuk 14: Vooruit is de enige richting

25 Feb

25.560. Een verschik van 2286 in vergelijking met de vorige keer en een schrikbarende 1440 woorden verschil met mijn gestelde doel. Schrikbarend? Jawel, maar vooral omdat het precies de drie dagen zijn die ik deze week niet heb geschreven. Ik hoopte vanavond nog bij te kunnen komen, maar ben nu vooral bezig met herzien van de teksten op de computer. Dat gaat bijster traag, dus tegen deze tijd geef ik me gewonnen. Op zich gaat het herzien gepaard met het schrijven van extra woorden, ware het niet dat ik zo nu en dan een hele alinea de prullenbak in werk, zodat het resultaat van vanavond er maar magertjes bij staat te kijken. Voor volgende week ga ik wel weer voor een extra 3500 woorden, dus mik ik op een totaal van 29.000. Ik vermoed dat ik later, als het einde meer in zicht komt, het gewenste aantal omlaag zal schroeven en de tijd die in het herzien gaat zitten juist omhoog, maar voor die tijd zijn grotere nummer beter. In februari heb ik het aantal van 6.000 woorden geschreven (in weken geteld, dit is dan de laatste week van februari). Voor maart moet dat omhoog gaan naar 10.000, zodat ik op 31 maart een totaal hoop te hebben van 35.000.

Los van de cijfers heb ik deze week weer een inzending gedaan voor een schrijfwedstrijd. Ik ben benieuwd wat daaruit gaat komen. Het systeem dat ik nu hanteer bevalt me erg goed, maar voornamelijk omdat het productie stimuleert. Ik zou meer willen doen aan het herzien van wat er nu staat, maar daarvoor kan ik ’s ochtends vroeg de tijd niet vinden. Ik sta een half uur eerder op dan ik zou doen en schrijf dan mijn dagelijkse 500 woorden. Ik zou een (voorlopig, later misschien twee) avond(en) in de week moeten inruimen om de hoofdstukken en geschreven teksten te herzien. Wel merk ik dat niet alleen de productie, maar ook de creativiteit omhoog gaat. Tegen de tijd dat ik stop, zitten er veel nieuwe ideeën in mijn hoofd. Heerlijk!

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op februari 25, 2012 in Overzicht, Vooruitgang

 

Tags: , , , ,

Geef een reactie

 
