RSS

Hoofdstuk 15: Alle beetjes helpen

03 Mrt

Ik ben deze week nog niet klaar (ik ga zometeen nog verder, maar dat voegen we dan bij de volgende week), maar ik sta op 28.490. Ik zal mijn zinnen niet verspillen aan het behandelen van cijfers, maar even een kort overzicht geven van wat er zoal gebeurt. Naast de 500 woorden die ik per dag schrijf, besteed ik ongeveer twee avonden in de week aan het bijschaven van wat ik al heb. De tijd die ik nu besteed al het al geschrevene tegenover het nog te schrijven, is dus sterk in het voordeel van wat er al staat. Dit komt onder andere omdat ik merk dat ik veel heb aan het herschrijven (per keer wordt het voor mijn gevoel ten minste 20% beter en ook bij het herschrijven schrap ik niet eens zoveel), maar ook omdat ik daarbij een beetje gelijk in wil gaan oplopen. Ik wil toewerken naar een schema waarin ik op dag 2 iets nieuws schrijf en daarna nog dag 1 herzie. Om zo’n schema in te kunnen stellen, mag ik wel een beetje gaan bijwerken. Ik heb inmiddels 13 hoofdstukken (dat weet je nooit helemaal zeker) en schrijf nu nieuwe dingen nog steeds op volgorde. Het nakijken zit nu in hoofdstuk 2, terwijl mijn schrijven net aan hoofdstuk 13 is begonnen. Je hebt er weinig fantasie voor nodig om te zien hoe dat enigzins uit elkaar ligt.

Verder denk ik erover na om de lezers (jullie dus) ook tekstueel te gaan betrekken, maar daarvoor wil ik toch wat verder zijn. Het is nu gewoon nog geen goede indicatie van wat er staat. Misschien zal ik volgende week een zin eruit halen waar ik blij mee ben, maar ik beloof niks.

Vorige week: 25.560
Deze week: 28.490
Verschil: + 2930
Doel volgende week: 32.000 (3510)

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op maart 3, 2012 in Overzicht, Vooruitgang

 

Tags: , , , ,

Geef een reactie

 
