RSS

Hoofdstuk 16: Over de heuvel

17 Mrt

Het einde komt in zicht. Half. Ik heb weleens eerder verteld hoe ik merk dat ik steeds blijer word van wat ik  schrijf, maar ook hoe dat reflecteert op oudere schrijfsels. In een van de schrijfboeken die ik gelezen heb in januari stond beschreven hoe de schrijver aanraadde om op dag 2 te herzien wat je op dag 1 hebt geschreven. Ik zie nu heel goed in wat de waarde daarvan is. Als ik het begin van het huidige hoofdstuk lees, merk ik dat ik zinnen wil veranderen en gedachten anders wil weergeven. Dat doe ik niet. Ik wil eerst verder komen, ik wil eerst dat magische aantal van 50.000 woorden halen. Aan de andere kant betekent dat ook dat ik me erbij heb neergelegd dat dit nog maar een heel ruwe eerste versie is, zo gauw ik daar ben. Waarschijnlijk gaat meer dan de helft van alle tekst nog veranderen. Niet alleen betekent dat dat ik de uiteindelijke deadline moet bijstellen (en de originele deadline van 1 juni moet vervangen voor de deadline van de eerste versie), maar ook dat ik nog een hele berg werk voor me heb. Geen punt, het is leuk. Een hobby mag best tijd en moeite kosten en als ik zie hoeveel ik leer van het schrijven van dit verhaal, dan is dat ook een hele berg waard.

Een van de schrijfwedstrijden waar ik aan meedoe, is officieel van start gegaan. Mijn verhaal staat voor 18 april in de planning, mochten jullie voor die tijd nog verhalen van anderen willen lezen, dan kan dat op http://www.spentakel.nl. Ik heb een weekje overgeslagen, omdat ik vorige week zo hard aan het werk was, dat ik nergens meer aan toekwam. Hierdoor een verschuiving van een week. Dan nu: de cijfers over afgelopen week.

Vorige week: 28.490
Deze week: 30.906
Verschil: + 2416
Doel volgende week: 34.000 (3094)

 

 

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op maart 17, 2012 in Vooruitgang

 

Tags: , , , , , ,

Geef een reactie

 
