RSS

Hoofdstuk 17: Procentuele vooruitgang

24 Mrt

Ik heb mezelf verwend met een Excelsheet. Ik vul in hoeveel woorden een hoofdstuk heeft en voor mij berekent het programma hoeveel procent van het totaal (67.33%) en hoe dicht ik bij mijn wekelijke doel van 3500 ben gekomen. Voor deze week had ik weliswaar een lager doel gesteld, maar 3500 is voor mij een belangrijk doel. Ik ga nu richting het einde. Het personage is van Wenen naar Hamburg gegaan, waar het einde zich (naar alle waarschijnlijkheid) zal gaan afspelen. En dat op 67%, alsof het daadwerkelijk een boek in drie delen is. Dat is inderdaad maar schijn, want het Weense deel krijgt gaandeweg meer ‘Schmuck’ als ik aan het herzien ben (deze week ongeveer 1.000 woorden in oude hoofdstukken) en zal zeker het grootste deel van het boek in beslag nemen. Toch voelt het alsof ik met mijn personage aan het meereizen ben en hoewel zij niet weet hoe het gaat eindigen en ik daar de grote lijnen zeker van heb uitgezet, gaan we nu toch samen Hamburg in. Dat levert toch een probleem op. Het is wellicht bijna een jaar geleden dat ik voor het eerst in Wenen was, maar de sfeer kan ik nog steeds oproepen. Zeker met behulp van google maps kan ik mentale wandelingen maken door Wenen. Ik ben echter nog nooit in Hamburg geweest. Ik kijk naar de kaart van Hamburg en eigen mij de stad toe door metro- en treinlijnen in kaart te brengen, maar het overbrengen van de sfeer lukt me niet. Natuurlijk wil ik naar Hamburg, maar voorlopig zit dat er nog niet in. Wellicht nog een mooie trip om in het achterhoofd te houden. Voorlopig doe ik het met informatie die ik van papier en het scherm tot me kan nemen. Dan nu naar de cijfers:

Vorige week: 30.906
Deze week: 33.665
Verschil: + 2759
Doel volgende week: 37.500 (3835 woorden, 75% van totaal)

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op maart 24, 2012 in Vooruitgang

 

Tags: , , , , ,

Geef een reactie

 
