RSS

Hoofdstuk 19: Het glorieuze einde. In zicht.

20 Mei

Er bestaat een fenomeen onder schrijvers (voornamelijk in de VS), dat mensen uitdaagt om in de maand november een heel boek te schrijven. Althans, de mensen die het bedacht hebben, gaan ervan uit dat een eerste versie zo’n 50.000 woorden behelst en blijkbaar ook dat dat aantal in een maand geschreven kan worden. Ik denk ook dat dat kan. Ik weet nu twee dingen zeker:

1) Met 50.000 is een boek nog niet af en

2) November is een heel goede keuze.

Ik ben hard bezig om mijn Bachelorgraad te halen. Mijn scriptie is ingeleverd (in de enige week waarin ik 0 woorden heb geschreven) en er liggen nog zeven tentamens voor de boeg. Nog steeds blijf ik schrijven, maar ik zie mijn gemiddelde nogal onder druk komen staan. Mijn wekelijkse aantal is van gemiddeld 3000 woorden per week naar ongeveer 1750 woorden per week gegaan. Dat betekent niet dat mijn motivatie is verminderd en al zeker niet dat ik de boel laat versloffen, maar vooral dat er meer dringende zaken te doen zijn. Ik heb op 29 juni mijn laatste tentamen, begin augustus ga ik op vakantie en in juli zal ik gaan werken (,vakantie houden) en schrijven. Voor die tijd ben ik wel aan de 50.000 woorden gekomen, maar ik wil juli gebruiken om de lijn van het hele verhaal te bekijken en aan te vullen. Zoals ik eerder noemde, vallen puzzelstukjes op hun plaats, zelfs als ik ergens anders mee bezig ben. Die puzzelstukjes moeten worden ingevuld, verhaallijnen moeten versterkt worden en grote lappen polijsten kan dan ook. Na juli, in augustus, wil ik de rest doen. Niet perse kleine stapjes, er wordt mij regelmatig gewaarschuwd dat ik dan de helft ga weggooien, maar wel heel nauwkeurig. Na de zomer kan ik dan kijken waar ik sta en de rest van het proces uitstippelen. Mijn volgende update zal komen als ik de 50.000 heb gehaald. Nog 5081 te gaan…

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op mei 20, 2012 in Vooruitgang

 

Tags: , , , ,

Geef een reactie

 
