RSS

Ronde 2: Op uw plaatsen…

30 Jul

De laatste zin staat op papier. Denk ik. Ik ga natuurlijk alles nog veranderen, maar voor nu is ie mooi. Deze vakantie begint zich te ontpoppen als een echte schrijf- en leesvakantie. Ik lees een boek per dag (toegegeven, gisteren en eergisteren waren samen nog geen 200 pagina’s (Siebelinks Een lust voor het oog en Van Keulens Bleekers zomer) en schrijf zeker 1.000 woorden per dag. Zoals altijd verspreid over meerdere projecten, maar het is de eerste keer sinds mijn scriptie dat ik zo productief ben. Heerlijk. Naast het afmaken van mijn eerste versie, ben ik begonnen aan een kort verhaal voor een schrijfwedstrijd. De bedoeling is om een sprookje op een moderne manier vorm te geven. Dat moet kunnen.

Volgende week ga ik richting de VS, waar ik de vakantie zal voortzetten. Ik hoop het huidige tempo te behouden, al is het geen schande om nog een versnelling bij te schakelen. De volgende stappen nu zijn eigenlijk simpel. In een omgekeerde piramide ga ik mijn verhaal nog eens bekijken. Eerst in heel grote lijnen, daarna in de onderliggende lijnen, dan per scene (en een overzicht, waardoor de scenes in het verhaal moeten passen) en daarna per zin. Ik vermoed dat elke stap ook veranderingen in de volgende stap meebrengt, maar toch… Het mooist zou zijn als ik in september bezig ben met de zinnen. Het echte gepriegel. We gaan het zien, jullie horen van me.

 

PS. Ruim over de 50.000 woorden, dus ik houd het niet meer bij.

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op juli 30, 2012 in Overzicht

 

Tags: , , , ,

Geef een reactie

 
