RSS

Hoofdstuk 20: Het grote geheel

15 Aug

Er gebeurt iets raars. Ik ben op een moment aangekomen waar ik in mijn leven nog nooit ben geweest. Ik heb eerder (korte) verhalen afgeschreven en daarna herzien, maar opnieuw door mijn boek ploegen is een heel nieuwe ervaring. Allereerst valt me op hoe goed het is overgekomen. Het einde, dat nog het meest fris is het geheugen ligt, is nu nog wat ruw, maar de andere delen zijn een stuk beter dan ik dacht. Niet dat ik bescheidenheid mis: zeker de helft van de zinnen kan anders en er missen nog hele lappen. Ik had me gewoon voorbereid op erger en ben nog steeds en opnieuw blij met de delen waar ik eerder ook tevreden over was.

Op het moment ben ik alleen maar bezig met het overzicht maken. Een lange lap tekst waarin beschreven staat wat er in elke scene gebeurt, met daarbij aantekeningen die ik nu al tegenkom en ontwikkelingen die de personages zouden moeten doormaken. Op die manier kan ik de consistentie van het verhaal goed in de gaten houden en scenes toevoegen en/of schrappen als ik dat nodig vindt. Dat zal haast wel, op een gegeven moment. Nog steeds verander ik geen details, dat komt later allemaal nog, al kijk ik zeker uit naar het moment dat ik dat kan doen; een soort laatste loodjes.

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op augustus 15, 2012 in Overzicht

 

Tags: , , , ,

Geef een reactie

 
